Hogyan válasszunk a raktári tevékenységekhez megfelelő szoftvert? - Vámprogram
Hogyan válasszunk a raktári tevékenységekhez megfelelő szoftvert?
A pandémia újra előtérbe hozta a raktározás fontosságát és a just- in- time rendszer helyett várhatóan újra a raktárkészletek felhalmozása kerül az előtérbe ezzel fellendítve a logisztikai szektor raktározási iparágát.
A megnövekvő igények kiszolgálásához a megfelelő szoftveres támogatás elengedhetetlen. A pontos nyilvántartások vezetése, napi riportálás az ügyfél felé, a külső rendszerekből érkező adatok feldolgozása ma már elvárások egy raktározási folyamatokat támogató szoftverrel szemben, de hogyan is válasszuk ki az elvárásainknak megfelelő szoftvert?
1. Definiáljuk pontosan a folyamatokat, melyet a szoftver segítségével támogatni szeretnénk.
2. Tűzzük ki jövőbeli céljainkat, azaz milyen várható irányba szeretne a cég fejlődni, hiszen egy komplex szoftvert a gazdálkodó hosszú távra választ, így fontos, hogy biztosak legyünk benne, hogy a programunka alkalmas lesz több különböző folyamat kezelésére is. Sok esetben egy jól megválasztott szoftver az üzletszerzést is befolyásolhatja, hiszen egy megbízható programmal támogatva az elvárt folyamatokat a megbízók nagyobb bizalommal fordulnak a szolgáltató felé
3. Gondoljuk át milyen konstrukció lenne a cég számára a legmegfelelőbb -
Itt fontos az alkalmazás környezet kérdése is pl. felhős vagy on-premise megoldást választunk
valamint azt is érdemes átgondolni, hogy egy komplex program kezdeti nagyobb költségen történő megvásárlása vagy egy moduláris felépítésű az aktuális igényekhez igazodó szoftveralkalmazásba érdemes befektetni
4. Mivel ma már elvárás a vonalkódok kezelése – így érdemes olyan szoftvert választani, mellyel több típusú vonalkódolvasó eszköz is kompatibilis
5. Sokszor nem gondolnak rá a gazdálkodók, de a megfelelő riportok elkészítésére is alkalmasnak kell lennie a kiválasztott szoftvernek. Sok esetben a megfelelő riportok elkészítése igen időigényes feladat, de ha szoftverből a megfelelő adatok könnyedén kinyerhetők és az ügyfél felé akár számlamellékletként, akár napi jelentések szintjén továbbítható, azzal jelentős időráfordítás takarítható meg.
6. Automatizálási lehetőségek – sok esetben egy induló raktárnál kézi rögzítéssel kezdik meg a működést, azonban ahogy a folyamok bejáratódnak célszerű felülvizsgálni, hogy mely folyamatok automatizálhatók – így érdemes olyan szoftver választani melyben a lehetőségek adottak erre. (automatikus tárhelyadás, automatikus fájlfeldolgozás – rendelés generálás stb.)
7. Ár-érték arány – A szoftverberuházásoknál fontos átgondolni, hogy a pénzünkért mit is kapunk, így érdemes lehet egy nagyobb beruházást is meggondolni, a szoftver hozzáadott értékének fényében, érdemes olyan szoftvert választani, mely üzembiztos, támogatja az adminisztrációs folyamatokat és a minimálisra csökkenti a hibázási lehetőséget.
Összefoglalva érdemes az aktuális igényeinknek megfelelő, de a távlati célokat is szem előtt tartó, dinamikusan bővíthető szoftveralkalmazást választani.
Logistock alkalmazásunk a fenti kritériumok mentén került kialakításra, amennyiben felkeltettük érdeklődését látogasson el tematikus logisztikai oldalunkra.